Pravice in dolžnosti pacientov
Zadovoljstvo pacientov z zdravstveno obravnavo
Ministrstvo za zdravje je sprejelo metodologijo za ugotavljanje kakovosti poslovanja z uporabniki v javnem zdravstvu.
Glavna pridobitev za paciente je možnost izpolnjevanja anonimnega vprašalnika v elektronski obliki preko portala zVem.
Vprašalnik je na voljo v več jezikih, izpolnjevanje je prostovoljno in anonimno in traja manj kot pet minut.
Zloženka - Kako ste zadovoljni z zdravstveno obravnavo?
Dodatne informacije in obrazci vprašalnika v različnih jezikih so na voljo tudi na spletni strani gov.si.
Zakon o pacientovih pravicah (UL RS, št.15/2008) navaja naslednje pravice in dolžnosti pacientov:
PACIENTOVE PRAVICE
- pravica do dostopa do zdravstvene oskrbe in zagotavljanja preventivnih storitev,
- pravica do enakopravnega dostopa in obravnave pri zdravstveni oskrbi,
- pravica do proste izbire zdravnika in izvajalca zdravstvenih storitev,
- pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe,
- pravica do spoštovanja pacientovega časa,
- pravica do obveščenosti in sodelovanja,
- pravica do samostojnega odločanja o zdravljenju,
- pravica do upoštevanja vnaprej izražene volje,
- pravica do preprečevanja in lajšanja trpljenja,
- pravica do drugega mnenja,
- pravica do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo,
- pravica do varstva zasebnosti in varstva osebnih podatkov,
- pravica do obravnave kršitev pacientovih pravic,
- pravica do brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic.
PACIENTOVE DOLŽNOSTI
Za doseganje kakovostne in varne zdravstvene obravnave je pacient dolžan:
- dejavno sodelovati pri varovanju, krepitvi in povrnitvi lastnega zdravja,
- v času bolezni ravnati v skladu s prejetimi strokovnimi navodili in načrti zdravljenja, v katere je ustno oziroma pisno privolil,
- dati pristojnemu zdravniku in drugim pristojnim zdravstvenim delavcem oziroma zdravstvenim sodelavcem vse potrebne in resnične informacije v zvezi s svojim zdravstvenim stanjem, ki so mu znane in so pomembne za nadaljnjo zdravstveno oskrbo, zlasti podatke o svojih sedanjih in preteklih poškodbah ter boleznih in njihovem zdravljenju, boleznih v družini, morebitnih alergijah in zdravilih, ki jih uživa,
- obvestiti zdravstvene delavce in zdravstvene sodelavce o nenadnih spremembah zdravstvenega stanja, ki se pojavljajo med zdravljenjem,
- biti obziren in spoštljiv do zasebnosti in pravic drugih pacientov ter zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev,
- spoštovati objektivne urnike, hišni red in predpisane organizacijske postopke izvajalcev zdravstvenih storitev,
- pravočasno obvestiti izvajalca zdravstvenih storitev o morebitnem izostanku na pregled ali zdravljenje.
Pacientove pravice in dolžnisti